W każdej dziedzinie edukacji chodzi o przekaz wiedzy i określonych wartości. W edukacji fizycznej nie jest inaczej, choć może nie widać tego na pierwszy rzut oka. Uczestnicząc w zajęciach ruchowych, uczeń pozyskuje mnóstwo informacji. Ich źródłem są sytuacje, w których uczestniczy i oczywiście osoba nauczyciela. Idealna lekcja wychowania fizycznego to taka, z której uczeń wychodzi spocony (fizycznie zmęczony), ale i z nową porcją wiedzy w głowie.

Intelektualizacja wychowania fizycznego jest megatrendem, który jest widoczny w podstawie programowej na wszystkich szczeblach edukacji. Niewątpliwie jest to wyzwanie dla praktyków, którzy muszą poszukiwać nowych metod dotarcia do ucznia ze sporą porcją informacji podczas zajęć ruchowych. Intelektualizacja jest wyrazem podmiotowego traktowania ucznia, w którym dostrzega się nie tylko ciało, ale i osobowość człowieka.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 8  Strona 9  Strona 10  Strona 11

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Z racji tego, że spędziłem dość długi czas na antypodach udało mi się poznać (przynajmniej w części) ogólny system sportu zawodowego i rekreacyjnego Australii, w tym planowania treningu i szkolenia dzieci i młodzieży. Oto kilka kluczowych kwestii pozwalających określić, co Australijczycy robią inaczej od nas, a z czym postępują podobnie. Trzeba przyznać, że mają tam wiele nieznanych nam rozwiązań.

Najnowsze wydania magazynów „Wychowanie Fizyczne w szkole” i „Edukacja Zdrowotna” to pełen pakiet praktycznych porad, scenariuszy lekcji, narzędzi dla nauczycieli WF, trenerów oraz pedagogów zajmujących się promocją zdrowotną. www.wychowanie-fizyczne.pl www.edukacjazdrowotna.pl