Chętnie oceniamy uczniów, ale sami niechętnie poddajemy się ocenie. Zwykle tego nie lubimy i nie robimy. Boimy się do tego stopnia, że wolimy funkcjonowanie w niewiedzy. Czy to dobre rozwiązanie? W dobie trendów zorientowanych na jakość edukacji – zdecydowanie nie! Kto nie bada, nie analizuje, nie dokonuje oceny swojej pracy, nie będzie się w niej rozwijał.

Każda ludzka działalność, w tym również edukacyjna, powinna być nastawiona na efekty. Ewaluacja to proces oceny efektów, to oszacowanie wartości naszych interwencji edukacyjnych. Przeprowadza się ją celem zdobycia wiedzy, która służyć ma wypracowaniu praktycznych wniosków do dalszej pracy, by zwiększyć jej efektywność.

Od nowoczesnej szkoły coraz częściej oczekuje się skuteczności w oddziaływaniu na ucznia. Wyższej jakości pracy nauczycieli domagają się przede wszystkim rodzice.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 8  Strona 9  Strona 10  Strona 11

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

W toku codziennych zajęć i treningów warto znaleźć moment dla siebie, aby naładować przysłowiowe baterie. Nie zawsze jednak mamy warunki, by to zrobić. Jest jednak sposób na złapanie oddechu – dosłownie.

Odpowiednie przygotowanie mięśniowe można wykreować za pośrednictwem dobrze ukierunkowanej, rozwojowej formy treningowej. Szybkość równa się (z fizyki) masa x przyśpieszenie. Zarówno nad jednym, jak i drugim człowiek jest w stanie pracować.