Wszyscy, którzy działają w klubach sportowych, wiedzą, że jest to temat rzeka i trudno go omówić szczegółowo w jednym artykule. Dlatego postaram się odpowiedzieć na tytułowe pytanie, koncentrując się na pięciu zagadnieniach. Po pierwsze – skąd wziąć ludzi, którzy będą współpracować i pomagać, po drugie – kto powinien być w zarządzie klubu, po trzecie – jak dbać o kontakty z mediami, po czwarte – jak organizować wydarzenia klubowe i ostatnie, ale nie najmniej ważne – współpraca z administracją publiczną.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Postawa prawna:

Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie

Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie

Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 23 sierpnia 2010 r. w sprawie dofinansowania zajęć ze Środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej

Rozporządzenie Ministra Sportu z dnia 31 października 2005 roku w sprawie dofinansowania zajęć ze Środków Funduszu Zajęć Sportowo-Rekreacyjnych dla Uczniów

Istnieją sprawdzone sposoby, narzędzia i działania, które mogą ułatwić klubom realizację niełatwego zadania zdobycia sponsorów i przyczynić się do nawiązania z nimi dłuższej – oby stałej! – współpracy. Wszystkie opisane poniżej działania realizowałem osobiście w trakcie pozyskiwania sponsorów dla LKS „Budowlani” Nowy Tomyśl.