Umiejętność zrelaksowania się jest współcześnie coraz bardziej pożądana i głośno mówi się o konieczności odpoczynku od codziennej gonitwy, odcięcia się od świata i zadbania o siebie. Często ludzie mają mylne pojęcie odnośnie do tego, czym jest relaks, na szczęście naprzeciw wychodzą nam różne poradniki dostępne na rynku. Praktykowanie relaksacji sprzyja lepszemu radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami, poprawie samopoczucia i zdrowia oraz regeneracji organizmu.

To tylko niektóre korzyści płynące z relaksacji, której często uczymy się dopiero jako dorośli. Na swoim koncie mamy już wtedy różne przyzwyczajenia, które trzeba zmienić na bardziej sprzyjające dobrostanowi. Można je jednak kształtować już od najmłodszych lat.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 12  Strona 13  Strona 14  Strona 15

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Dobry nauczyciel wychowania fizycznego pracuje jak sprawny menedżer. Zarządza zespołem klasowym, czasem, przestrzenią do ćwiczeń, przyborami, całym procesem dydaktyczno-wychowawczym. Wyznacza cele, zadania, planuje metody, formy zajęć, monitoruje i rozlicza z efektów. Jak w dobrym przedsiębiorstwie, z tą tylko różnicą, że szkoła to nie manufaktura, a co najwyżej „fabryka” kreacji osobowości. Nauczyciel – jak każdy kierownik – musi przyjąć określony styl zarządzania. Który jest najbardziej odpowiedni?

Kim jesteś? Jesteś zwycięzcą! Kim jesteś? Jesteś zwycięzcą! Kim jesteś? Jesteś zwycięzcą! Jeśli tyle masz do powiedzenia swojemu zawodnikowi, to ani on nie jest i nie będzie wygranym, ani ty nie zostaniesz motywatorem. Motywują na potęgę, od metra, na zawołanie i bez potrzeby już wszyscy. Jednak nie każdy zadaje sobie pytanie o skuteczność procesu motywacji i jego dostosowanie do zapotrzebowania sportowców. A tu kryje się prawdziwy skrót do sukcesu.