Półmostek to klasyczne ćwiczenie angażujące mięśnie pośladkowe (m. pośladkowy wielki), mięśnie tylne ud (m. dwugłowy uda) oraz mięśnie grzbietu (m. prostownik grzbietu). Wykonanie tego ćwiczenia polega na uniesieniu miednicy z pozycji leżącej na plecach i nogach ugiętych w stawach kolanowych z ramionami ułożonymi wzdłuż tułowia. Jedyny opór, z jakim mamy do czynienia, to opór własnego ciała i działająca siła grawitacji.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 36  Strona 37  Strona 38  Strona 39  Strona 40  Strona 41

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Wielu z nas nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, że ma zakwaszony organizm. Uciążliwe objawy można jednak łatwo wykryć i ...szybko się ich pozbyć. Temat szczególnie ważny dla sportowców i osób aktywnych zawodowo!

Większość osób utożsamia regenerację powysiłkową z czasem następującym po treningu. W trakcie wysiłku powstają bowiem uszkodzenia w mięśniach, które układ odpornościowy musi potem naprawić. Trzeba jednak pamiętać, że ważne jest również to, co robimy przed treningiem oraz także to, co w trakcie treningu.