Doskonale znani kibicom piłki nożnej Jürgen Klopp, Manuel Neur, Jakub Błaszczykowski czy alpejczyk Felix Neureuther – co ich łączy? Przekonanie, że Life Kinetik pomogło im w pracy nad sukcesem w sporcie. A mowa o koncepcji programu, w którym tradycyjne podejście do przygotowania zawodnika jest często w cieniu pracy z pozoru kompletnie niezwiązanej z zachowaniami typowymi dla danej dyscypliny. Jak to możliwe?

Najpierw musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, czym jest Life Kinetik i czym wyróżnia się na tle klasycznej metodologii treningu sportowego. U podłoża nauczania techniki w wielu dyscyplinach, z futbolem na czele, legło przekonanie, że ruch typowy dla wykonywanych funkcjonalnych zadań sportowca jest wprowadzany i utrwalany według ścisłego schematu. Najprościej rzecz ujmując, można by to opisać przez przygotowanie zawodnika do wykonywania określonej czynności, a następnie wielokrotne jej powtarzanie, mające prowadzić do automatyzacji i możliwej redukcji zaangażowanych w dany ruch grup mięśniowych oraz energii niezbędnej dla tego zachowania. Na samym końcu mamy osiągnąć automatyzację nawyku czuciowo-ruchowego w taki sposób, aby zarówno praca fizyczna, jak i intelektualna sportowca nie musiała być w pełni dedykowana temu ruchowi.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 16  Strona 17  Strona 18

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Widoczność sześciopaku to bardzo pożądana cecha. W dużym stopniu świadczy o naszej aktualnej formie, szczególnie w odniesieniu do zawartości tkanki tłuszczowej w ciele. Nie każdy jednak wie, czym charakteryzuje się skuteczny trening mięśni brzucha i jak go wykonywać. Jak często i jak intensywnie należy stymulować ten rejon? Od czego tak naprawdę zależy wygląd mięśni brzucha? Przedstawiamy prawdę i rozprawiamy się z mitami.

Trening obwodowy to jedna z najważniejszych metod wykorzystywana w treningu sztuk walk. Jego ogromną zaletą jest wszechstronny rozwój adepta. Poprzez taki rodzaj treningu zwiększamy odporność organizmu na zmęczenie, pracujemy nad poszczególną techniką walki, ale przede wszystkim rozwijamy cechy sprawności fizycznej zawodnika, tj. siłę mięśniową, wytrzymałość, szybkość, zwinność, koordynację ruchową.