Odpowiednie przygotowanie mięśniowe można wykreować za pośrednictwem dobrze ukierunkowanej, rozwojowej formy treningowej. Szybkość równa się (z fizyki) masa x przyśpieszenie. Zarówno nad jednym, jak i drugim człowiek jest w stanie pracować.

Trening szybkości nigdy nie powinien być wykonywany w pierwszej fazie naszego treningu. Włókna mięśniowe muszą posiadać zdolność szybkiego kurczenia oraz odpowiednią reakcję. Skutek treningu, zależy od gotowości oraz efektywności naszych mięśni, a więc wiek nie gra tu większej roli. Jedno jest pewne. Trening osoby młodej powinien być ściśle kontrolowany przez doświadczonego trenera. Rodzaj treningu podatny jest na przetrenowanie oraz ma zwiększoną podatność na kontuzję.

 

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 16  Strona 17  Strona 18  Strona 19

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Jeśli chce się cokolwiek osiągnąć w sporcie lub w życiu, trzeba na to albo solidnie zapracować, albo mieć spore szczęście. Ja nie wiem, jak trenować szczęście i nie wierzę w kupowanie losów na loterii.

Futbol to podobno prosta gra. Ba, najprostsza z możliwych, pisał kiedyś Hermann Bausinger, wskazując, że do tego, aby rozegrać mecz, wystarczy kawałek wolnej przestrzeni, kulisty przedmiot i nieco dobrych chęci ze strony potencjalnych uczestników. Choć na najwyższym poziomie międzynarodowej rywalizacji dyscyplina ta nie ma w sobie zbyt wiele z tego pierwotnego charakteru, jako że niemal każdy element jest znacznie bardziej skomplikowany, jedno pozostaje niezmienne – wciąż najbardziej skuteczne pozostają najprostsze środki. Takie...