Czego możemy nauczyć młodych zawodników podczas wspólnego oglądania imprez sportowych?. Oglądanie zmagań sportowych – czy to w telewizji, czy na żywo – to dla wielu młodych ludzi spora przyjemność, często związana z dużymi emocjami. Mają wtedy okazję podpatrywać swoich idoli w akcji, nierzadko u szczytu sportowej kariery. Mogą zobaczyć, jak się zachowują w różnych sytuacjach – jak się koncentrują, jak radzą sobie ze stresem i presją, jak współdziałają w zespole czy też jak przyjmują zwycięstwa i niepowodzenia.

Oglądanie imprez sportowych może być świetnym katalizatorem wielowymiarowej nauki – o uprawianej dyscyplinie, samym sobie i o... życiu w ogóle. Doskonale wiemy, że sport potrafi nieść ze sobą wiele dobrych wartości, którymi może zarażać młodych ludzi. Jednak tak samo jak w przypadku własnego uczestnictwa i współzawodnictwa w sporcie, obejrzenie wielkiej imprezy sportowej nie będzie nauką samą w sobie. Dobrze, jeśli dorosły stanie się moderatorem tego procesu i pomoże młodemu człowiekowi dojść do wartościowych dla siebie wniosków podczas wspólnego śledzenia zmagań sportowych.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 54  Strona 55  Strona 56  Strona 57

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Jednym z najważniejszych zadań trenera jest stworzenie zespołu z grupy indywidualności. Proces budowania drużyny nierzadko wiąże się z niełatwymi i niezrozumiałymi dla postronnego obserwatora decyzjami.

Wielokrotnie większość osób słyszała o tym, że tak naprawdę „każdy z nas jest inny”. Ale co to właściwie znaczy? Niezaprzeczalnie różnimy się między innymi temperamentem i osobowością. Warto zatem przyjrzeć się temu zagadnieniu oraz relacji zachodzącej między poszczególnymi cechami temperamentu a efektywnością różnego rodzaju działań w sporcie.