TrainerPRO to nowy na rynku projekt autorstwa Marcina Gabora, który opiera się na współpracy z trenerami oraz klubami piłkarskimi – od ekstraklasy po IV ligę. Jednym z głównych zadań agencji analityczno-doradczej jest dopasowanie charakterystyki szkoleniowców do kryteriów wyznaczonych przez klub poszukujący nowego szefa sztabu trenerskiego.

Oceny pracy szkoleniowców często jednak zależą od wyników sportowych, które nie stanowią miarodajnej oceny warsztatu. – Gdyby tak było, Jürgen Klopp nigdy nie zaistniałby na niwie szkoleniowej. Zanim zaczął prowadzić Borussię Dortmund z FSV Mainz zanotował kilka sezo‑ nów bez upragnionego awansu do 1.Bundesligi, potem doznał z tą drużyną degradacji, a w kolejnej edycji nie zrealizował celu w postaci natychmiastowej promocji. Każdy szkoleniowiec powinien być oceniany na pod‑ stawie mnóstwa wskaźników. – mówi Marcin Gabor.

Analizę przydatności ma ułatwić innowacyjny arkusz, zawierający siedemdziesiąt cztery zagadnienia, podzielone na dziewięć bloków tematycznych. Wypełnienie kwestionariusza pozwala na uporządkowanie własnej wizji futbolu i zdefiniowanie warsztatu przez samego zainteresowanego przed przystąpieniem do programu agencji analityczno-doradczej TrainerPRO. Obecnie marka umożliwia szkoleniowcom rejestrację w trzech kategoriach: Pierwszy Trener, Drugi Trener, Trener Juniorów/ Trampkarzy. Ponadto każdy z nich może zostać poddany dodatkowej procedurze weryfikacji, polegającej na wypełnieniu kolejnego fachowego arkusza oraz analizie nadesłanego materiału filmowego z treningów i meczów. Umożliwia to jeszcze dokładniejszą ocenę kandydata.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 4

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE