Sięgając po jeden z wielu dostępnych na rynku suplementów wspomagających utratę tkanki tłuszczowej, czyli tzw. spalaczy tłuszczy (z ang. fat burnerów), chcemy najczęściej zrzucić kilka kilogramów w szybszym tempie. Dla każdego oczywiste powinno być jednak, że pomimo deklaracji i reklam producentów nie ma „cudownych pastylek”, po których zbędne kilogramy znikną same, bez żadnego wysiłku. Spalacze tłuszczu są tylko dodatkiem do odpowiedniej diety redukcyjnej i właściwie dobranego programu treningowego.

Przez dietę redukcyjną rozumiem odpowiednio dobrany plan żywieniowy o obniżonej liczbie spożywanych kalorii, a nie po prostu „niejedzenie”. Dieta redukcyjna polega na tym, że je się częściej, ale mniej. W trakcie takiej diety powinno się spożywać 5-6 mniejszych posiłków dziennie zamiast 3 dużych. Nieprzestrzeganie tych zasad i głodzenie się może przenieść efekty odwrotne od oczekiwanych. Ograniczając jedynie kalorie (głodząc się), dajemy organizmowi sygnał, że nastał „kryzys” i należy robić „zapasy” – właśnie w postaci tkanki tłuszczowej. Organizm spowalnia wtedy metabolizm i zamiast tracić tkankę tłuszczową, zaczynamy ją magazynować. Przy dłuższej głodówce tracimy ostatecznie na wadze, ale ubywa nam nie tkanki tłuszczowej, ale raczej spalamy mięśnie. Dodatkowo po zakończeniu takiej „diety” pojawia się najczęściej niepożądany efekt jo-jo. Reasumując, spalacze tłuszczu przynoszą dobre efekty i wspomagają proces pozbywania się tkanki tłuszczowej, ale tylko wtedy, gdy stosuje się równocześnie odpowiednią dietę i trening.

Załóżmy więc, że trening i dieta są właściwie zaplanowane, więc można zacząć myśleć o fat burnerach. Który suplement wybrać? Bo wybór jest przecież olbrzymi. Przy wyborze odpowiedniego spalacza należy w mniejszym stopniu zwracać uwagę na zapewnienia reklamowe producentów, a za to baczniej przyjrzeć się składowi produktu. Osobom początkującym i średnio zaawansowanym polecam suplementy typu all-in-one, czyli „wszystko w jednym”. Mają one tę zaletę, że zawierają kilka lub kilkanaście substancji dobranych w taki sposób, aby oddziaływały na spalanie tkanki tłuszczowej kompleksowo.

Spalanie tkanki tłuszczowej może odbywać się na 3 główne sposoby:

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 0

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE