Współczesny sport wymaga od zawodników i trenerów znacznie więcej, niż wiele lat temu. Duża konkurencja oraz doskonały poziom wielu sportowców spowodowały wiele zmian ilościowych oraz jakościowych treningu. Często zapomina się, że przed zawodnikami, poza treningiem, okresem przedstartowym i startowym powinien znaleźć się również czas odpoczynku i regeneracji.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 0

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Zarówno wysiłek siłowy, jak i wytrzymałościowy, a w zasadzie każda czynność wymagająca pracy mięśniowej, polegającej na naprzemiennym skurczu i rozkurczu, powoduje zmiany w homeostazie struktury mięśniowej. Intensywny wysiłek, angażujący dużą ilość włókien mięśniowych, prawie zawsze powoduje u zawodników, a zwłaszcza młodych adeptów sportu jeszcze nie tak dobrze przyzwyczajonych do treningu, negatywne odczucia mięśniowe po wysiłku. Najczęściej występują one dopiero po kąpieli i krótkim odpoczynku. Objawiają się sztywnością grup mięśniowych najbardziej...

W bieżącym numerze prezentujemy wpływ krótkoterminowej diety redukcyjnej na wielkość siły mięśniowej, a także sprawdzamy, czy w wysiłku o intensywności umiarkowanej możliwa jest stymulacja intensywności wysokiej poprzez zmniejszenie częstości oddechów.