Jakie korzyści płyną z wykonywania treningu z wirtualnym trenerem? Po pierwsze, możemy włączyć film w Internecie lub z płyty DVD w najbardziej dogodnym dla nas momencie, bez względu na to, czy będzie to godzina 5:00 nad ranem czy 23:00 wieczorem. W każdej chwili film taki możemy zatrzymać, cofnąć i odtworzyć ponownie, wyłączyć czy ustawić kolejny i zacząć w dowolnym momencie. To jeden z najmocniejszych argumentów za ćwiczeniami z wirtualnymi trenerami. Kolejnym plusem tego typu filmów jest ich dostępność. Każdy może zacząć swoją...

Plusy się skończyły. Zapraszam na drugą część prawdy dotyczącej treningów z wirtualnymi trenerami. Nie jest tajemnicą, że wybieramy filmy pod względem atrakcyjności trenera czy trenerki, stylu, w jakim są ubrani, a także jakości wideo i dźwięku. Jeśli film spełnia te oczekiwania, będziemy go oglądać. Jeśli opakowanie jest kolorowe, ale uznamy, że część filmu poświęcona wyjaśnianiu ćwiczeń jest zbyt długa, przełączymy go. Zrezygnujemy z oglądania filmu również wtedy, gdy się okaże, że ćwiczenia są zbyt łatwe lub za trudne.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 65  Strona 66  Strona 67

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Z pedagogicznego punktu widzenia powszechnie przyjmuje się, że w szkole lepiej głosu nie podnosić, tym bardziej na kogoś, kto się uczy. Jednak są sytuacje, w których nauczyciel musi głośniej komunikować, a nawet znacznie zmienić ton głosu. To w dużej mierze sytuacje zagrażające bezpieczeństwu. Szczególnie zajęcia ruchowe wymagają sprawnej komunikacji, która nie powinna polegać na pokrzykiwaniu, tylko powinna być wypracowanym systemem znaków i sygnałów.

Oferta zajęć zależy przede wszystkim od infrastruktury szkoły. Zdecydowana większość szkół, w których przeprowadzono badanie, dysponuje salą gimnastyczną (88%) oraz boiskiem zewnętrznym do sportów zespołowych (87%). Nieco ponad jedna trzecia (37%) szkół posiada instalacje zewnętrzne do treningu lekkiej atletyki (np. piaskownicę do skoku w dal, bieżnię itp.).