Stanowi aż 60% całej puli aminokwasowej komórki mięśniowej i jest prekursorem syntezy aminokwasów w organizmie. Niektórzy ją uwielbiają i zawdzięczają jej odczucie poprawy zdrowia, inni z kolei uważają, że suplementacja tego produktu jest zbędna. Co na temat glutaminy mówią badania naukowe?

Czy osoba regularnie aktywna fizycznie na pewno potrzebuje dodatkowej porcji tego aminokwasu, by procesy regeneracyjne w jej organizmie przebiegały prawidłowo? A może ci, którzy mają problemy z funkcjonowaniem układu pokarmowego, także powinni zainteresować się właściwościami glutaminy?

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 62  Strona 63  Strona 64  Strona 65

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Pewnie znasz to uczucie – kończysz trening, wieczorem podliczasz makroskładniki: węglowodany się zgadzają, dojadasz białka i tłuszcze, wszystko dopięte, plan się zgadza w stu procentach... ale czy na pewno? Otóż niekoniecznie. Bardzo często bowiem w szale treningów i dbania o kalorie oraz odpowiedni bilans makroskładników zapominamy o tym, że powinniśmy zadbać również o dostarczenie składników mineralnych.