MAGAZYN TRENERA

Powstaje wiele artykułów, których tematem przewodnim są rodzaje i techniki treningowe, które mogą stać się narzędziem do poprawy poziomu usług instruktora czy trenera personalnego. Można też pogłębiać swoją wiedzę, umiejętności i zasób ćwiczeń na warsztatach. Wszystko to jednak wiąże się z koniecznością zainwestowania sporych pieniędzy, a zwrot włożonego wysiłku i nakładu finansowego następuje po bardzo długim czasie. Jednak oprócz płatnych „ulepszaczy usług”, są też takie, które nie wiążą...

Trenerzy dyscyplin sportowych mają ten luksus, że pracują ze sportowcami, a w najgorszym wypadku z przyszłymi sportowcami. Oznacza to, że treningi prowadzą z ludźmi, którzy są już zmotywowani do stawianych przed nimi wyzwań lub są otwarci na dowolny rodzaj motywacji zewnętrznej, zarówno tej spokojnej, jak i takiej o całkowicie przeciwstawnym charakterze.

Trener personalny pracuje z tymi, którzy zechcą do niego przyjść, którzy sobie go wybiorą albo wyrażą zgodę na to, by ich przekonał, że jest tym, w którego ręce chcą oddać swoją sprawność, zdrowie, a nawet życie. W pracy trenera personalnego niezwykle ważną rolę odgrywa barwna osobowość i umiejętność sprawiania, że ludzie czują się przy nim bardzo dobrze, zapominają o problemach, wierzą w siebie i swoje możliwości, nie wstydzą się.

Trener i jego podopieczny to jednak często dwa różne światy. Warto więc czasem spojrzeć na siebie od tej drugiej strony.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 12  Strona 13  Strona 14

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

W tym numerze MT zachęcamy do przeczytania relacji Jakuba Jelonka z londyńskich Mistrzostw Świata w lekkoatletyce. Autor „Magazynu Trenera” startował w tegorocznych MŚ w chodzie sportowym i postanowił podzielić się z Czytelnikami swoimi spostrzeżeniami na temat przygotowań do zawodów, pobytu w Londynie, oprawy organizacyjnej oraz atmosfery w polskim zespole. Zachęcamy do lektury!

W jaki sposób można zweryfikować oczekiwania i refleksje klienta związane z prowadzonymi przez nas treningami? Jak bezbłędnie zinterpretować odczucia podopiecznego na temat podjętej współpracy? Niektórzy powiedzą, że wystarczy po prostu zapytać. Czy jest to jednak tak oczywiste? Ilu z nas umiałoby udzielić szczerej odpowiedzi, zwłaszcza w sytuacji, w której nie do końca jesteśmy z usług trenera zadowoleni? Proponuję stworzyć proste narzędzie, które pozwoli określić poziom zadowolenia klienta z naszych usług...