MAGAZYN TRENERA

Badanie aktualnej wytrzymałości wydaje się bardzo proste – wystarczy zalecić zawodnikom bieg na dłuższym dystansie i teoretycznie już wiemy, czy ich organizmy radzą sobie z wysiłkiem, czy też nie. Poziom wytrzymałości jest ważny praktycznie dla każdego sportu – kiedy widzimy, że ktoś męczy się w dość krótkim czasie łatwo ocenić, że poziom wytrzymałości jest u niego raczej mizerny.

Trenowanie wytrzymałości przyda się nawet w niektórych sportach siłowych, bo będzie przyspieszało potreningową regenerację (lepszy metabolizm), a także pozwoli utrzymać prawidłową sylwetkę i masę ciała. W praktyce treningowej warto używać mierzalnych testów, które podadzą nam konkretne wyniki stanowiące porównanie dla różnych etapów przygotowania.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 45  Strona 46  Strona 47  Strona 48  Strona 49

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Siła biegowa to niby doskonale znany każdemu biegaczowi środek treningowy, ale niestety bardzo zaniedbywany. Ćwiczenia takie jak: podskoki, skipy A, B, C, wieloskoki oraz podbiegi służą zwiększaniu nie tylko siły, ale i sprężystości mięśni oraz poprawie techniki biegu.

Znacie dobrze to uczucie. Ciężko przepracowane popołudnie, kolejny solidny trening na koncie, dzień zaliczony do udanych. Nic tylko zamknąć oczy i zasnąć spokojnie snem sprawiedliwego. I właśnie wtedy mózg przeciąga się i mówi: „Hej, a może tak przypomnisz sobie właśnie teraz serię swoich największych życiowych niepowodzeń?”. I już mamy pół nocy z głowy.