MAGAZYN TRENERA

Zbliża się wyczekiwany sezon narciarski. Zanim Wasi podopieczni przygotują sprzęt na stoki, powinniście zadbać o ogólne wzmocnienie ich organizmów. Na 2 miesiące przed pierwszymi zjazdami warto popracować nad budowaniem bazy tlenowej i siłowej, ponieważ są one kluczowe przy tego rodzaju aktywności. Jaki rodzaj ćwiczeń warto włączyć do programu treningowego? Jak rozplanować jednostki treningowe w skali tygodnia? Tajniki treningu narciarskiego zdradza Krzysztof Sztompka.

Sporty charakterystyczne dla sezonu zimowego, takie jak: narciarstwo, snowboard, łyżwiarstwo czy chodzenie po górach, są aktywnością wielostawową, złożoną w swej biomechanice. Wymagają od ciała wyjątkowej sprawności oraz efektywności pracy. Na kilka tygodni przed wyjazdem powinniśmy odpowiednio przygotować i zahartować organizmy naszych klientów. Przede wszystkim po to, by nie rozczarowali się już po pierwszych dniach szusowania niechcianym przemęczeniem lub niespodziewaną kontuzją. Jak miłośnicy zimy mają uniknąć syndromu „trzeciego dnia narciarza”, nie stracić zapału i nie uszkodzić ciała?

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 38  Strona 39  Strona 40  Strona 41  Strona 42

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Mięśnie naramienne to pod wieloma względami wyjątkowa partia. Charakteryzuje się najbardziej skomplikowaną budową ze wszystkich grup mięśniowych ćwiczonych na siłowni. Nie dość, że składa się z 3 części, to każda z nich ma do dyspozycji znacznie większą autonomię niż w przypadku poszczególnych głów innych partii mięśniowych. W naszym cyklu przyszła pora na omówienie techniki treningu mięśni naramiennych. Jak je ćwiczyć efektywnie i bezpiecznie? O tym poniżej.

Przy odpowiednim planowaniu i zaangażowaniu trenera oraz innych osób z klubu możemy w czasie, w którym inni będą tęsknili za boiskiem, zrealizować dodatkowo jakieś 20 jednostek treningowych i rozegrać kilka zawodów. Jak to zrobić, by nie przeciążyć zawodników? Na jakich elementach gry skoncentrować się na boisku, a na jakich w hali? Trenerską praktyką dzieli się z Czytelnikami „Magazynu Trenera” Jakub Myszkorowski.