MAGAZYN TRENERA

W zawodzie trenerskim istnieje wiele elementów, które mogą poprawić wyniki i efekty naszej pracy. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że zagadnienie periodyzacji treningowej będzie ściśle związane z treningiem zawodowego sportowca. Czy warto zatem szukać jej zastosowania w pracy z naszymi klientami?

Zastosowanie planowania treningu w pracy z podopiecznym, który nie trenuje danej dyscypliny sportowej, może nieść za sobą rozmaite korzyści. Choć w wielu przypadkach nasi klienci po prostu chcą schudnąć lub poprawić sprawność „zasiedzianego” organizmu, to nic nie stoi na przeszkodzie, byśmy jako profesjonaliści spoglądali znacznie dalej niż oni, szacując możliwości i organizując im trening oparty na dłuższym planowaniu. Niewykluczone także, że któregoś dnia stanie przed nami klient zupełnie niewysportowany, który zamiast powiedzieć chcę schudnąć, świadomie powie Dzień dobry! Chciałbym za rok być zdrowszy w holistycznym tego słowa znaczeniu. Co wtedy?

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 23  Strona 24  Strona 25  Strona 26  Strona 27

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Dziennik treningowy to proste i skuteczne, choć często niedoceniane, narzędzie. Regularne prowadzenie zapisków treningowych niesie za sobą wiele korzyści zarówno dla trenera, jak i jego podopiecznych. W niniejszym artykule przekonuję, dlaczego warto mobilizować siebie i zawodników do prowadzenia własnego dziennika, a także proponuję kilka praktycznych rozwiązań, jak można to robić – tradycyjnie lub z duchem czasu.

Sposób wykorzystania niskich temperatur w sportach jest bezpośrednio warunkowany celami treningu. Strategia przechładzania całego ciała lub konkretnych grup mięśni i stawów może znaleźć zastosowanie, gdy chcesz zmniejszyć uszkodzenia mięśni lub modulować parametry wysiłku wytrzymałościowego lub oporowego. Samo schładzanie też ma różne oblicza: możesz schładzać ciało, stosując zimne okłady, wykorzystywać kriokomory lub alternatywnie obniżać temperaturę ciała, pijąc zimne napoje lub jedząc lody. Co ważne, każda z tych strategii...