MAGAZYN TRENERA

Nieistotne jaką aktywność wykonujemy na zewnątrz, właśnie nastał czas, kiedy trzeba dołożyć wszelkich starań, aby ubrać się odpowiednio do warunków atmosferycznych, czyli przede wszystkim chronić się przed niską temperaturą. Coraz więcej osób w takiej sytuacji sięga po odzież termoaktywną. Czym ona właściwie jest i czy tylko zimą można z niej korzystać? Jakie funkcje musi spełniać, jak ją dobrać i jak o nią dbać, aby długo odgrywała swoją rolę? Na te oraz inne pytania odpowiemy sobie w najwłaściwszym do tego rodzaju rozważań okresie.

Czym jest odzież termoaktywna i jakie spełnia funkcje?

Odzież termoaktywna, nazywana równie często bielizną termoaktywną, to przylegające do ciała elementy ubioru, których głównym zadaniem jest sprawne odprowadzenie potu i pary wodnej jak najdalej od skóry, aby w jej bezpośredniej bliskości znajdowała się cienka warstwa suchego powietrza. To właśnie ten bufor stanowi swoisty izolator i w dużym stopniu ogranicza prędkości utraty ciepła. Stąd właśnie przymiotnik termoatywny, który nie odnosi się bezpośrednio do izolacji cieplnej samej bielizny, ale przede wszystkim do jej właściwości odprowadzania wilgoci, czyli przeciwdziałania uciekaniu ciepła poprzez wilgotną skórę.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 43  Strona 44  Strona 45

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Mięśnie naramienne to pod wieloma względami wyjątkowa partia. Charakteryzuje się najbardziej skomplikowaną budową ze wszystkich grup mięśniowych ćwiczonych na siłowni. Nie dość, że składa się z 3 części, to każda z nich ma do dyspozycji znacznie większą autonomię niż w przypadku poszczególnych głów innych partii mięśniowych. W naszym cyklu przyszła pora na omówienie techniki treningu mięśni naramiennych. Jak je ćwiczyć efektywnie i bezpiecznie? O tym poniżej.

Przy odpowiednim planowaniu i zaangażowaniu trenera oraz innych osób z klubu możemy w czasie, w którym inni będą tęsknili za boiskiem, zrealizować dodatkowo jakieś 20 jednostek treningowych i rozegrać kilka zawodów. Jak to zrobić, by nie przeciążyć zawodników? Na jakich elementach gry skoncentrować się na boisku, a na jakich w hali? Trenerską praktyką dzieli się z Czytelnikami „Magazynu Trenera” Jakub Myszkorowski.