MAGAZYN TRENERA

Z pewnością znacie powiedzenie, że najprostsze rozwiązania są najlepsze. Tak właśnie będzie w wypadku naszego kolejnego spotkania dotyczącego propozycji treningów. Tym razem ponownie będziemy działać w terenie, a obszarem naszego zainteresowania będzie ławka – tak, zwykła ławka w parku czy na placu zabaw, a może nawet ta obok twojego miejsca zamieszkania.

Ławka, na której zwykle siadamy, by odpocząć lub porozmawiać, stanie się teraz naszym przyrządem treningowym. Możemy się zastanowić nad tym, jak ją wykorzystać w treningu. Próbowałem to na razie zrobić w myślach. Oczekiwałem kompleksowych rozwiązań, ale się rozczarowałem. Ruchy angażujące prostowniki ramion, ruchy wyciskania w obrębie obręczy barkowej oraz przyciągania w celu zaangażowania mięśni pleców są praktycznie niemożliwe. To, oczywiście, cały czas myślenie skoncentrowane na ruchu bodybuilding, czyli najbardziej mi bliskim. Wychodzi na to, że muszę odpuścić i spojrzeć inaczej, prościej, co nie znaczy, że ćwiczenia będą łatwe do wykonania, ale zdecydowanie precyzyjne w celu treningowym.

Proponuję pracę w formie obwodowej, gdzie wiodąca będzie wytrzymałość z przewagą wykorzystania ćwiczeń o charakterze oporu własnego ciała, skocznościowym i koordynacyjnym. Zróbmy, co możemy dla mięśni klatki piersiowej i trójgłowych ramienia, mocno pobudźmy mięśnie nóg i pośladków oraz szczególnie mięśnie brzucha.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Wciąż zmieniają się warunki działalności sportowej i rosną wymagania wobec wszystkich uczestniczących w systemie sportu. Trener pełni różne funkcje związane z procesem treningu, którego jest autorem, realizatorem i kontrolerem jednocześnie.

Czy nagła przerwa w treningu wpływa na sprawność zawodnika? Wielu z nas obawia się, że już kilka dni odpoczynku zaprzepaści przygotowania sportowca do najważniejszych zawodów. Nie ma jednak podstaw, aby zanadto się przejmować. Znając mechanizmy zachodzące podczas przerwy w treningu, na wiele rzeczy możemy się przygotować. Co więc zrobić, by nie stracić długo budowanej formy, na przykład przez niespodziewaną kontuzję?