MAGAZYN TRENERA

Tenis jako sport asymetryczny jest postrzegany w kategoriach dość kontuzjogennego, a przynajmniej nierównomiernie rozwijającego. Stąd upatruje się zwiększonej podatności na urazy w konsekwencji rzekomego braku równowagi mięśniowej czy funkcjonalnej. W rzeczywistości jednak tendencje w szkoleniu wyraźnie kierują nacisk na ogólne przygotowanie motoryczne od najmłodszych lat, czyniąc zawodników bardziej wszechstronnymi, a nawet atletycznymi.

Z całą pewnością jednak na kontuzje nie ma stuprocentowej recepty, choć można wyraźnie przyczynić się do ograniczenia ryzyka ich występowania.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 37  Strona 38  Strona 39  Strona 40

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Siła biegowa to niby doskonale znany każdemu biegaczowi środek treningowy, ale niestety bardzo zaniedbywany. Ćwiczenia takie jak: podskoki, skipy A, B, C, wieloskoki oraz podbiegi służą zwiększaniu nie tylko siły, ale i sprężystości mięśni oraz poprawie techniki biegu.

Znacie dobrze to uczucie. Ciężko przepracowane popołudnie, kolejny solidny trening na koncie, dzień zaliczony do udanych. Nic tylko zamknąć oczy i zasnąć spokojnie snem sprawiedliwego. I właśnie wtedy mózg przeciąga się i mówi: „Hej, a może tak przypomnisz sobie właśnie teraz serię swoich największych życiowych niepowodzeń?”. I już mamy pół nocy z głowy.