MAGAZYN TRENERA

Za oknem pojawi się niedługo zima. Jak wykorzystać tę porę roku do osiągnięcia celów treningowych? Okazuje się, że sposobów jest wiele. Jaki rodzaj treningu w zimie wybrać? Jakimi ćwiczeniami go zastąpić w przypadku niekorzystnych warunków? Jak kształtować technikę biegu w zależności od pogody? Czy sprzęt ma znaczenie? O tym wszystkim przeczytacie Państwo w artykule przygotowanym przez Jakuba Jelonka.

Sroga zima to trudny czas w treningu lekkoatletów. W naszym klimacie część ćwiczeń na świeżym powietrzu staje się mocno utrudniona, a nawet niemożliwa do wykonania. Duży mróz staje się przeciwwskazaniem dla układu oddechowego, a śnieg powoduje niestabilność podłoża, uniemożliwiając treningi szybkości w plenerze. Musimy w takich momentach szukać alternatyw dla niektórych zaplanowanych wcześniej zajęć tak, aby zachować ciągłość przygotowań i osiągnąć zakładane cele.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 29  Strona 30  Strona 31  Strona 32  Strona 33

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Mięśnie naramienne to pod wieloma względami wyjątkowa partia. Charakteryzuje się najbardziej skomplikowaną budową ze wszystkich grup mięśniowych ćwiczonych na siłowni. Nie dość, że składa się z 3 części, to każda z nich ma do dyspozycji znacznie większą autonomię niż w przypadku poszczególnych głów innych partii mięśniowych. W naszym cyklu przyszła pora na omówienie techniki treningu mięśni naramiennych. Jak je ćwiczyć efektywnie i bezpiecznie? O tym poniżej.

Przy odpowiednim planowaniu i zaangażowaniu trenera oraz innych osób z klubu możemy w czasie, w którym inni będą tęsknili za boiskiem, zrealizować dodatkowo jakieś 20 jednostek treningowych i rozegrać kilka zawodów. Jak to zrobić, by nie przeciążyć zawodników? Na jakich elementach gry skoncentrować się na boisku, a na jakich w hali? Trenerską praktyką dzieli się z Czytelnikami „Magazynu Trenera” Jakub Myszkorowski.