MAGAZYN TRENERA

Ile razy Twoi podopieczni podejmowali wyzwanie, że do wiosny będą mieć płaski brzuch? Jak to się dzieje, że zwykle po początkowej silnej motywacji, wytrwałości wystarczało im na kilka, a w najlepszym przypadku kilkanaście treningów? Może po prostu nie tędy droga? Poznaj pięć najczęstszych błędów popełnianych przy pracy nad mięśniami brzucha.

1. Mit o brzuszkach

Pierwszym najczęściej powielanym błędem w walce z tłuszczem na brzuchu są ćwiczenia nazywane brzuszkami. Twoje zadanie w tym wypadku powinno mieć wymiar uświadamiający. Należy przede wszystkim wytłumaczyć trenującej pod twoją opieką osobie, że nawet bardzo intensywne wykonywanie tego rodzaju ćwiczeń nie doprowadzi do

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 43  Strona 44

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Wiele programów treningowych słusznie zakłada, że w przypadku budowania masy mięśniowej kluczowa jest odpowiednia objętość ćwiczenia. Z kolei przy budowaniu siły dominującą rolę przypisuje się wielkości ciężaru. Gdzie w tym wszystkim jest moc mięśniowa i jakie jest jej znaczenie dla szybkości w sporcie?

W stanie ostrym występuje przeszywający ból odczuwany rano podczas wykonywania pierwszych kroków. Ból pojawia się po wewnętrznej stronie pięty. Często w ciągu dnia ból mija, a wieczorem pojawia się znowu, obejmując całą piętę. Mowa o zapaleniu rozcięgna podeszwowego – jednej z najczęstszych dolegliwości u osób aktywnych fizycznie, a w szczególności biegaczy długodystansowych. Jak ją rozpoznać i leczyć?