MAGAZYN TRENERA

Instruktorzy, trenerzy czy animatorzy czasu wolnego to w przeważającej mierze absolwenci studiów pedagogicznych o kierunku wychowanie fizyczne nieprzygotowani do zmagań z konkurencją na rynku przedsiębiorczości czy działań marketingowych. A bez tego trudno o sukces, szczególnie spektakularny.

Same twarde kompetencje, pasja, w której chcemy się rozwijać i pomysł na siebie (zawężenie działań trenerskich do konkretnej specjalizacji) nie są dziś wystarczające. Wielu osobom marzy się jednak kariera indywidualna, a nie bycie niemal anonimowym pracownikiem klubu fitness czy pływalni.

Jak jednak stworzyć markę z własnego nazwiska? Jak – równolegle z rozwojem zawodowym – rozwijać personal branding, czyli tworzenie marki własnej? I czy jest to droga dla każdego?

Szansę ma oczywiście każdy, ale nie wszystkim się uda. Najtrudniej będą mieli ci, którzy zostali na etapie poszukiwania swojego miejsca i celu, którzy testują, w czym się sprawdzą i co jest dla nich ciekawsze, ale nie określili się w niczym konkretnym, wokół czego mogliby budować pozycję ekspercką, w czym w ogóle chcieliby się rozwijać przez kolejne lata. Nie znają do tego realiów rynkowych i nie wiedzą, czego rynek potrzebuje – jakich konkretnych umiejętności, by móc je kształtować jako swoje usługi. Nie wiedzą, skąd czerpać wiedzę o klientach, bo nigdy nie zadali sobie trudu, by tę grupę dogłębnie poznać, dotrzeć do swoich potencjalnych odbiorców spoza kręgów znajomych lub jedynego pracodawcy, z którym mieli do czynienia. Nierzadko jedynie zazdroszczą sukcesu znajomemu, któremu się udało osiągnąć sukces, prowadząc własną działalność, który zaistniał np. w mediach i ma stałych klientów – i nie chcieliby być gorsi. To dalece niewystarczająca motywacja.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 74  Strona 75  Strona 76  Strona 77

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

„Moja Prawda” Mike'a Tysona to autobiografia wyjątkowa w świecie książek wielkich sportowców. Z jednej strony to książka wulgarna, ostra, momentami wręcz agresywna, ale jednocześnie bardzo szczera, prawdziwa i refleksyjna. Dokładnie taka, jak jej autor, który znany był z bardzo zmiennych nastrojów.

Jak wynika z najnowszych badań opinii aż 40% Polaków uprawia sport co najmniej raz w tygodniu, a ok. 8% ankietowanych co najmniej raz w miesiącu. Wyniki badania „Jak Polacy uprawiają sport” przeprowadzonego na zlecenie LUX MED, pokazują, że 4 na 10 Polaków nie wykonało żadnych działań, aby przygotować się do uprawiania aktywności fizycznej.