MAGAZYN TRENERA

Zanim zaczniemy podejmować decyzje, jakie działania wizerunkowe powinniśmy prowadzić w Internecie, a jakie poza nim, zanalizujmy najpierw, na czym będziemy budować i rozwijać swoją eksperckość.

Możliwości jest całkiem sporo. Jedni stawiają na autoprzykład, a zatem na budowanie wizerunku wokół własnych przymiotów – może to być determinacja w osiąganiu założonych celów, zatem silna automotywacja, którą chcielibyśmy inspirować i zarażać innych. Może to być talent sportowy albo wytrwała praca i sukcesy w wielu dyscyplinach czy świetne wyniki w zakresie wysokiego potencjału zdrowia (np. wydolność). Wiarygodny wizerunek – prosportowy i prozdrowotny zarazem – wzmacniają takie działania, jak chociażby zachęcanie do regularnych badań. Niektórzy trenerzy (i sportowcy zarazem) zbierają tysiące polubień i nawet nowych fanów, prezentując cyklicznie zdjęcia ze swoich wizyt na badaniach krwi, USG, EEG czy wysiłkowych. Stają się prawdziwymi trendsetterami (naturalnymi liderami opinii kształtującymi trendy i postawy) nie tylko w kwestii nowinek technicznych (prezentując nowoczesne przybory czy sportową odzież high-tech), ale także w aspektach dbałości o zdrowie.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 72  Strona 73  Strona 74  Strona 75

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Uprawianie któregokolwiek ze sportów pociąga za sobą istotne przemiany w organizmie człowieka, będące swoistą odpowiedzią na obciążenia, którym jest poddawany. Towarzyszący temu proces treningowy ukierunkowany jest na stałe zwiększanie możliwości, m.in. w zakresie fizjologicznym, psychologicznym czy motorycznym na drodze zmian adaptacyjnych. Ich tempo i zakres uwarunkowane są wieloma zróżnicowanymi cechami osobniczymi, takimi jak potencjał energetyczny, motoryka, właściwości wolicjonalne itp. Mimo to za jeden z głównych...

Powszechnie wiadomo, że jesień i zima to okres częstszych zachorowań. Warunki atmosferyczne takie jak mróz, nasilony wiatr czy śnieg, nie sprzyjają odporności organizmu człowieka. Znany jest fakt, że wysiłek fizyczny podnosi odporność organizmu, lecz nawet sportowców, którzy z pozoru powinni być zahartowani, dopadają w tym okresie infekcje. Jak powinien wyglądać powrót do treningów po chorobie?