MAGAZYN TRENERA

Znalezienie sponsora stanowi w dzisiejszych czasach o „być albo nie być” wielu klubów. By się rozwijać lub marzyć o większych sukcesach musimy szukać dodatkowych środków, które pozwolą na nowe inwestycje i awans sportowy. I choć poszukiwanie sponsora to długa i żmudna droga, warto zwrócić uwagę na kilka kwestii. Dopracowanie oferty sponsorskiej pozwoli nam nie tylko pozyskać niezbędne pieniądze, lecz także doprowadzi do wyczekiwanego sukcesu zawodnika bądź drużyny.

Komercyjny sponsoring to finansowa i rzeczowa inwestycja w aktywność sportową, kulturalną, oświatową czy edukacyjną. Jego celem jest uzyskanie oczekiwanego efektu komercyjnego związanego z przeprowadzoną inwestycją oraz wykorzystanie skojarzenia z nią dla osiągnięcia precyzyjnie określonych i wymiernych celów marketingowych i komercyjnych. Oferta sponsorska – jak ją przygotować? Aby prawidłowo określić sponsorowi nasze potrzeby, musimy zastanowić się nad ofertą, którą możemy przedstawić w zamian za środki sponsorskie. Każda jednostka, która działa na rynku sportowym i jest zorientowana na osiąganie celów, to organizacja sportowa. Musi ona mieć świadomie ukształtowaną strukturę, a także być określona pewnymi ramami, stanowiącymi jej granice.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 26  Strona 27  Strona 28  Strona 29  Strona 30

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Sprawne funkcjonowanie klubu sportowego w dużym stopniu zależy od finansów. Baza finansowa wydaje się prawdziwym kluczem do otwarcia sportowych drzwi, pozwalającym myśleć o podstawowych celach wyznaczonych przez klub. Strategia działania danego klubu sportowego bez odpowiedniego zabezpieczenia finansowego często kończy się niepowodzeniem. Jednym z narzędzi, które przychodzi z pomocą jest dynamicznie rozwijające się zjawisko crowdfundingu. O tym, czym jest to zjawisko oraz jakie projekty są finansowane w jego ramach słów kilka...

Piłka nożna na przestrzeni ostatnich lat staje się dyscypliną, w której rywalizacja rozgrywa się coraz bardziej dynamicznie. O ile jeszcze niedawno w otwartej grze wyróżnialiśmy tylko dwie fazy: w posiadaniu i bez posiadania, o tyle od pewnego czasu wyodrębniamy również tak zwane fazy przejściowe. To właśnie w tych krytycznych momentach można uzyskać przewagę nad rywalem lub samemu wpaść w pułapkę. Ten tekst będzie o tym, jak poprawić zachowanie po odbiorze piłki.