MAGAZYN TRENERA

Sprawne funkcjonowanie klubu sportowego w dużym stopniu zależy od finansów. Baza finansowa wydaje się prawdziwym kluczem do otwarcia sportowych drzwi, pozwalającym myśleć o podstawowych celach wyznaczonych przez klub. Strategia działania danego klubu sportowego bez odpowiedniego zabezpieczenia finansowego często kończy się niepowodzeniem. Jednym z narzędzi, które przychodzi z pomocą jest dynamicznie rozwijające się zjawisko crowdfundingu. O tym, czym jest to zjawisko oraz jakie projekty są finansowane w jego ramach słów kilka...

Charakterystykę powyższego zjawiska należy rozpocząć od jego zdefiniowania. Crowdfunding jest neologizmem powstałym w wyniku złączenia dwóch słów z języka angielskiego, czyli crowd – tłum oraz funding – finansowanie. W związku z tym zjawisko crowdfundingu to sposób pozyskiwania kapitału za pomocą tłumu, czyli społeczeństwa. Istotne jest tutaj zaangażowanie ogromnej rzeszy ludzi, którzy poprzez swoje wpłaty nawet małych kwot powodują, że uzyskuje się potrzebny na realizację określonego projektu kapitał. Cała zbiórka odbywa się w Internecie na odpowiednich platformach crowdfundingowych. W skrócie można powiedzieć, że jest to sposób na sfinansowanie działalności sportowej poprzez zbiórkę pieniędzy za pośrednictwem specjalnie przeznaczonych do tego e-platform. Ta forma społecznego finansowania znana jest zarówno wśród amatorskich, jak i profesjonalnych klubów sportowych. Najczęściej korzystają z niej kibice konkretnego klubu sportowego. W literaturze przedmiotu można znaleźć definicję, zgodnie z którą crowdfunding to „rodzaj gromadzenia i alokacji kapitału przekazywanego na rzecz rozwoju określonego przedsięwzięcia w zamian za określone świadczenie zwrotne, który angażuje szerokie grono dawców kapitału, charakteryzuje się wykorzystaniem technologii teleinformatycznych oraz niższą barierą wejścia i lepszymi warunkami transakcyjnymi niż ogólnodostępne na rynku”

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 31  Strona 32  Strona 33  Strona 34

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Znalezienie sponsora stanowi w dzisiejszych czasach o „być albo nie być” wielu klubów. By się rozwijać lub marzyć o większych sukcesach musimy szukać dodatkowych środków, które pozwolą na nowe inwestycje i awans sportowy. I choć poszukiwanie sponsora to długa i żmudna droga, warto zwrócić uwagę na kilka kwestii. Dopracowanie oferty sponsorskiej pozwoli nam nie tylko pozyskać niezbędne pieniądze, lecz także doprowadzi do wyczekiwanego sukcesu zawodnika bądź drużyny.

Piłka nożna na przestrzeni ostatnich lat staje się dyscypliną, w której rywalizacja rozgrywa się coraz bardziej dynamicznie. O ile jeszcze niedawno w otwartej grze wyróżnialiśmy tylko dwie fazy: w posiadaniu i bez posiadania, o tyle od pewnego czasu wyodrębniamy również tak zwane fazy przejściowe. To właśnie w tych krytycznych momentach można uzyskać przewagę nad rywalem lub samemu wpaść w pułapkę. Ten tekst będzie o tym, jak poprawić zachowanie po odbiorze piłki.