MAGAZYN TRENERA

Wegetariański sposób żywienia od zawsze wzbudzał wiele kontrowersji. nieustannie toczą się spory o to, czy stosowanie takiej diety przynosi więcej korzyści, czy naraża zdrowie człowieka na występowanie niedoborów i niedożywienia. Czy dieta bezmięsna zaspokaja zapotrzebowanie sportowców bez negatywnego wpływu na poziom ich wydolności i sprawności fizycznej?

Wegetarianizm kojarzy się przede wszystkim z dobrowolną rezygnacją ze spożycia mięsa i jego przetworów. Wśród odmian tego sposobu żywienia, które różni przede wszystkim stopień restrykcyjności, wyróżnić można:

  • weganizm – wegetarianizm ścisły – rezygnacja ze wszystkich produktów pochodzenia zwierzęcego,
  • witarianizm – dieta oparta wyłącznie na surowych warzywach i owocach,
  • frutarianizm – dieta oparta wyłącznie na surowych owocach,
  • laktowegetarianizm – dieta oparta na produktach pochodzenia roślinnego, uwzględniająca także mleko i jego przetwory,
  • owowegetarianizm – dieta oparta na produktach pochodzenia roślinnego uzupełniona jajami,
  • laktoowowegetarianizm – dieta będąca połączeniem laktowegetarianizmu i owowegetarianizmu,
  • semiwegetarianizm – częściowy wegetarianizm, dieta, której podstawą są owoce i warzywa, dopuszczająca spożywanie chudego mięsa drobiowego, jaj i ryb.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Trenerzy ciągle zmagają się w swojej pracy z nadmiarem obowiązków, brakiem czasu i realizacją złożonych obietnic. Potrzebują takiego usprawnienia organizacji zadań, aby zachować wysoką produktywność w pracy. Metoda GTD to szansa na osiągnięcie tego w prosty, a zarazem bardzo efektywny sposób.