MAGAZYN TRENERA

Na czym opiera się lojalność klientów? Na marce klubu fitness, którą tworzą ludzie – ich kompetencje i budowanie relacji z klientem. W połączeniu z ofertą usługową, wyjątkowością miejsca i atmosferą tworzą jakość, która spójnie i wiarygodnie buduje markę oraz pozwala wyróżnić ją na tle konkurencji. Zatrudniani w klubie trenerzy mają zatem kluczowe znaczenie dla prowadzonej działalności i są wizytówką firmy.

O przypadkowości w doborze kadry nie może być mowy. To jej kompetencje – zarówno zawodowe, jak i komunikacyjne – ich charyzma i zaangażowanie w pracę stanowią podstawową wartość dla klubu fitness, ważniejszą niż najnowszy sprzęt czy wyjątkowo bogata oferta, która niczym nie odbiega od tej w Niemczech czy USA.

Godny zaufania = pożądany

Jednym z ważnych aspektów w pracy instruktora jest zaufanie – klientów do jego osoby, ale i pracodawcy, który powinien wiedzieć, na ile może polegać na zatrudnionych trenerach lub instruktorach oraz czy są wobec niego lojalni i uczciwi. Często bowiem zdarza się, że zatrudnienia szukają ci, którzy planują poznać rynek, nawiązać relacje z poszczególnymi podopiecznymi i po prostu ich przejąć, otwierając własną działalność na bazie „kradzionych” klientów. To bodaj największa zmora pracodawców w tej branży.

Czy można zatrzymać pracowników (szczególnie tych, w których pracodawcy zainwestowali – w ich rozwój, szkolenia, kolejne certyfikaty), wiedzą ci, którzy prowadzą kluby fitness od kilkunastu już lat. Znają oczekiwania nowych pracowników, wiedzą, co jest celem ich pracy – ich własnym – i na ile są zdeterminowani do rozwoju w zawodzie trenera/instruktora.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 46  Strona 47  Strona 48

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Na temat dbałości o zdrowie, treningów, najpopularniejszych zestawów ćwiczeń i rynku fitness w Polsce z Alicją Liczbą, dyrektorem marketingu i PR w Fabryce Formy rozmawia Sławomir Erkiert.